Jak odpocząć i zadbać o siebie nie tylko latem?

Zastanawiasz się, co jest ważne, by czuć się zadbaną przez cały rok?

PEŁNIA ŻYCIA

To smak nowych doświadczeń, zbieranie wspaniałych plonów zarówno od innych jak i od siebie samej. Każdy dzień może być szczególny niezależnie od pogody, niezależnie od otoczenia. Spróbuj spojrzeć na nowy dzień z lepszej perspektywy.

PRACA I PASJA

Praca może być pasją pod warunkiem, że otworzysz oczy na swoje zainteresowania. Znam ludzi, którzy mają studia z życia i zajmują najlepsze stanowiska. Nie wystarczy mieć wykształcenia kierunkowego, by pracować. Wybieraj, to co w ciągu swojej nauki w sobie zauważyłeś i rozwinąłeś? To może być pasja, a praca będzie przyjemniejsza.

ODPOCZYNEK

Nie musisz wybierać najlepszych miejsc do odpoczynku, gdzie jest pełno ludzi.

Spróbuj zrobić coś oryginalnego, coś innego. Na przykład wyje na wieś lub gdzieś z dala od miasta i zrób sobie wielką wycieczkę rowerową. Zrób dla siebie coś co kochasz, co ciebie interesuje, a nie to, co robią inni. Nie bój się krytyki. Zrób to co chcesz i potrzebujesz.

SPORT I MEDYTACJA

Twój organizm domaga się aktywności fizycznej. Warto jest wstać rano i pobiegać albo po prostu włączyć muzykę relaksacyjną i poćwiczyć na macie. Nic tak nie pobudza do myślenia jak medytacja. Wychodzisz cało z problemów, angażujesz swoje ciało do ruchu i świadomego odpoczynku kierowanego rozsądkiem. Zachęcam.

PRZYJAŹŃ

Jest ważna i potrzebna. Przyjaciel wie najwięcej i nigdy się do Ciebie nie zrazi. tak samo Ty wiesz jak wykorzystać przyjaźń i budować tą relację opartą na lojalności i zaufaniu.

 

A teraz kilka słów o odpoczynku..

Intensywna praca i obowiązki sprawiają, że odpoczynek kojarzony jest z czasem najmniejszego wysiłku fizycznego. Często korzystając z urlopu nic nie robisz, wolisz poleżeć i nie myśleć o niczym. Powoduje to, że powrót do rzeczywistości jest trudniejszy, zanika motywacja do pracy a codzienność staje się przytłaczająca. STOP

Co zrobić, by odpocząć i czuć się lepiej przez długi czas?

WYJEDŹ ZA MIASTO

W miejscu, w którym mieszkasz widzisz ciągle te same budynki i tych samych ludzi pędzących do pracy, korki na ulicy i pośpiech. Mimo tego, że w mieście jest wiele atrakcji warto wyjechać za miasto, by odpocząć od tego widoku. Twój umysł potrzebuje ciszy i spokoju. Choć na chwilę. Dlatego wybieraj miejsca mniej tłoczne i spokojniejsze.

ZAPRZYJAŹNIJ SIĘ Z NATURĄ

Na łonie natury najlepiej odpoczywasz. Słyszysz dźwięki, których nie masz na co dzień. Śpiew ptaków i świerszczy oraz zapach świeżej trawy sprawi, że poczujesz się rześko. Warto pospacerować po okolicy i pooglądać najlepsze widoki. To usprawni Twój umysł do działania. Natura bogata jest w zieleń, kolor ten  jest kolorem nadziei. Powstanie w Twojej głowie wiele planów na przyszłość.

KORZYSTAJ ZE SŁOŃCA

Promienie słoneczne przy odpowiednim filtrze UV są naturalną prowitaminą dla człowieka. Bogate w witaminę D, która poprawia nastrój są potrzebne do lepszego funkcjonowania. Ponadto piękna opalenizna sprawi, że poczujesz się atrakcyjnie. Słońce w letni dzień świeci najmocniej, więc zakrywaj głowę i chowaj się czasem w cień. Słońce pięknie odbija się w wodzie, jest tam najjaśniej. Nie wykluczają kąpieli słonecznych lecz z umiarem.

KORZYSTAJ Z AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

Aktywność fizyczna w pozytywny sposób męczy, co sprawia, że po intensywnym wysiłku reguluje ciśnienie tętnicze i poprawia ukrwienie mózgu. Warto pojechać na wycieczkę rowerową lub poćwiczyć JOGĘ. To pomoże zresetować organizm i zadbać o piękną sylwetkę. Wstań rano i pobiegaj, po obiedzie pograj w piłkę lub włącz muzykę i potańcz zumbę. Wieczorem poczujesz się przyjemnie zmęczony i dzięki wzrostowi endorfin szczęśliwy.

POCZYTAJ

Wieczorem dla relaksu poczytaj książki, które odłożyłeś na półkę. Sięgnij po te, które mają najwięcej ciekawych dla Ciebie treści. Zrób to każdego wieczoru, przy lampce czerwonego wina lub po prostu przy szejku. Czytaj w ciszy bez muzyki i przy odpowiednim świetle. Czytanie sprawi, że poczujesz motywację do odkrywania nowych informacji.

 

ZACZNIJ OD DZIŚ !

MIŁEGO ODPOCZYWANIA

 

autor:  mgr Joanna Cholewa, psycholog, psychodietetyk

 

 

Skontaktuj się z nami!

Skontaktuj się z nami!

Lokalizacja

ul. Ogrodowa 32a lok 6, Warszawa
ul. Mazurska 13, Zielonka k/ Warszawy (600 m od trasy obwodnicy)

Chcesz porozmawiać. Zadzwoń!

Napisz!